MS Desktop 3000 Klavye-Fare İncelemesi

  • Uzun yıllar sonra eski klavye ve fareme veda ettim.
    Klavye ve fare çoğu kişi için bilgisayarın en önemsiz parçasıdır. Benim içinde öyleydi ta ki yeni set alana kadar. İnternette yaptığım uzun araştırmalar sonucunda Microsoft’un BlueTrack teknolojili faresine sahip Wireless Desktop 3000 setini aldım.

    Yeni set almamın sebebi radyo frekanslı eski klavye ve faremin artık ömrünü doldurması yani artık hareketleri ve basılan tuşları algılayamaması oldu. 13 yıllık bilgisayar hayatımda toplam 4 kez klavyemi değiştirdim. Bunlardan birincisi en klasik klavyeydi tüm tuş boyutları aynı ve fonksiyonel tuşu olmayanlardan. Aradan kısa bir zaman geçti ve microsoft’un optical keyboard 1.0 klavyesiyle tanıştım ve ondan bi 5-6 yıl sonra da ikiz kardeşi MS Wireless optical desktop 1000 setiyle yaşamımı sürdürdüm. Ve sonunda MS Desktop 3000 setini aldım.

    Aradığım Kriterler
    1-) Tasarım: 10 yılı aşkın yukarıdaki klavye tipini kullandığımdan dolayı aradığım ilk ve en önemli özellik eskilerine benzemesiydi. Fakat lanet teknoloji ilerledikçe bi kibarlaşma çabasında olan firmalar bu güzelim tasarımlar yerine daha ince ve sessiz klavyelere yer vermişler. Bu yüzden olabildiğince büyük tuşlu tasarımları araştırdım.

    Bulduğum Modeller: MS Desktop 3000, MS Desktop 5000, Logitech MK320, Logitech MK520

    2-) Referans: kullananlardan tavsiyeler aldım ve internet sitelerindeki tartışmaları okudum. Burada MK320’nin takılma sorunlarını ve 5000 setiyle ilgili de parasını haketmiyor duyumunu aldıktan sonra bunlardan vazgeçtim.

    3-) Takıntı : MS takıntısı yıllardır var ve bu yüzden MS 3000 bir adım öne geçti.

    4-) Teknoloji : Gördüğüm kadarıyla wireless klayve fare setlerinin ortak özelliği 2.4 GHz ile çalışması bunu tüm ürünlerde görebilirsiniz aralarında tek fark farelerin birinin kırmızı diğerinin mavi lazerle çalışması. Burada bluetrack teknolojisini merak ettiğim için microsoft bir adım daha öne geçerek logitech mk520’yi saf dışı bıraktı.

    Ne buldum:
    Klavye: Ürünün tuş yüksekliği orta seviye ve basıldığını az da olsa hissettiriyor.
    Esc ve fonksiyon tuşları aşırı derecede küçük insana hiç koymasaydınız dedirten cinsten.
    Klavyenin sol tarafında ki kısayol tuşlarına anlam veremedim hem klavyenin stilini bozmuş hemde ctrl, shift, caps lock ve tab tuşlarının yerini bi sıra yana kaydırmış. Tuşların yüksekliği pek fazla olmadığı için bahsetmiş olduğum olmazsa olmaz tuşlara basacakken bu gereksiz tuşlara basmanız kaçınılmaz.
    Klavyenin hiç mi güzel tarafı yok derseniz en üstteki fonksiyonel tuşlar iyi düşünülmüş fakat bunun haricinde hiç bir artısı yok. 

    Fare: Microsoft abim bi yerden aldığını öteki taraftan veriyor. Ufacık klavyenin yanında kocaman bir fare. İlk gördüğümde işte aradığım şey dedim fakat kullandığımda anladım ki fare de klavyeyle yarışır durumda.
    Farenin klasik sol ve sağ tuşu gayet düzgün bunun yanında orta tuş, yanlarında iki tane ufak tuş bulunmakta.  Orta tuş aşırı derecede hassas ve gereksiz bi kayganlıkta. Yanlarında ki tuşlar da kocaman fareye hiç yakışmamış ve dalgın olduğunuz bir anda basmamanız imkansız. Sağ ve sol tuş dışında ki tuşlar, fareyi manikür ve pedikürlü orangutana benzetmiş.

    BlueTrack Teknolojisi: İnternetten okuduklarınıza kesinlikle kanmayın eksisi yok ama bir artısı da yok kırmızı yerine mavi ışık. Bacakta, koltukta, göbekte ve diğer garip yerlerde kullananlar için o takılmalar hiç bir şekilde değişmeyecek.

    Çekim Gücü: MS firmasının iddiası 10 metre fakat çekim gücü duvarsız maksimum 6 metre. Bu uzaklıkta kullanılabilir değil sadece geçte olsa cevap veriyor. Kullanabilir alan 2 metredir daha fazla uzaklaşırsanız özellikle farenin takılmaları size kol antrenmanı yaptırır.

    Sonuç: İşin kısası bu klavye ve fare masaüstü kullanıcıları için uygun değil ortalama puanı 4/10 eğer laptop kullanıyorsanız zaten o işkence aleti klavyelerden kullanıyorsunuzdur bu ürün sizin için ideal olabilir. :) Bende bu ürünü sevdiğim bir kişiye hediye etmeye karar verdim. Eğer bana göre bi klavye bilyorsanız lütfen yorumunuzla bildirin. :)

Yayımlanma Tarihi: 7 Temmuz 2012
  1. #1 Emek says:
    17 Ekim 2012, 11:40

    Abi bende aynısı var klavye iyi de mause u tercih etme çünkü çok ağır oyunlarda sorun çıkarır bend e aynısı var memnun kalmadım !
     

    Cevapla
Yorum Yapın